Jednym z początkowych etapów rozłożonego w czasie, wieloskładnikowego procesu pozycjonowania jest audyt stron internetowych. Przeprowadzana w jego ramach analiza SEO przynosi wiele korzyści, o których dowiesz się z artykułu. Przeczytaj go i zobacz, dlaczego warto wykonać tę czynność i co się na nią składa.
Jego celem jest dokładne sprawdzenie witryny pod względem poprawności wykonania, obecności w sieci i zgodności ze standardami webowymi dotyczącymi optymalizacji pod kątem pozycjonowania. Poza elementami wewnętrznymi, czyli związanymi z budową strony internetowej, analiza SEO obejmuje także aspekty zewnętrzne, które wiążą się z jej funkcjonowaniem online.
W trakcie audytu on-site badana jest zgodność struktury witryny z zaleceniami wyszukiwarek, takich jak np. Google czy Bing, co przekłada się na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i ułatwia osiąganie wysokich pozycji. Weryfikacji podlegają także takie elementy jak m.in. hierarchia informacji, układ nawigacji, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, poprawność kodu HTML czy szybkość ładowania witryny.
Na analizę SEO powinien się składać też audyt treści, który pozwoli określić ich jakość i dostosowanie do wymogów zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek. W tym celu sprawdza się też użyteczność i funkcjonalność witryny z punktu widzenia internauty, głównie pod kątem UX i UI. Audyt nie obejmuje natomiast projektu graficznego, o ile nie ma on wpływu na wszystkie powyżej wymienione elementy konstrukcji i działania domeny.