Centrum pozycjonowania
i e-marketingu – kompendium wiedzy dla każdego internetowego przedsiębiorcy

Zalety audytu SEO

Jednym z początkowych etapów rozłożonego w czasie, wieloskładnikowego procesu pozycjonowania jest audyt stron internetowych. Przeprowadzana w jego ramach analiza SEO przynosi wiele korzyści, o których dowiesz się z artykułu. Przeczytaj go i zobacz, dlaczego warto wykonać tę czynność i co się na nią składa.

Na czym polega audyt SEO stron internetowych?

Jego celem jest dokładne sprawdzenie witryny pod względem poprawności wykonania, obecności w sieci i zgodności ze standardami webowymi dotyczącymi optymalizacji pod kątem pozycjonowania. Poza elementami wewnętrznymi, czyli związanymi z budową strony internetowej, analiza SEO obejmuje także aspekty zewnętrzne, które wiążą się z jej funkcjonowaniem online.

W trakcie audytu on-site badana jest zgodność struktury witryny z zaleceniami wyszukiwarek, takich jak np. Google czy Bing, co przekłada się na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i ułatwia osiąganie wysokich pozycji. Weryfikacji podlegają także takie elementy jak m.in. hierarchia informacji, układ nawigacji, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, poprawność kodu HTML czy szybkość ładowania witryny.

Na analizę SEO powinien się składać też audyt treści, który pozwoli określić ich jakość i dostosowanie do wymogów zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek. W tym celu sprawdza się też użyteczność i funkcjonalność witryny z punktu widzenia internauty, głównie pod kątem UX i UI. Audyt nie obejmuje natomiast projektu graficznego, o ile nie ma on wpływu na wszystkie powyżej wymienione elementy konstrukcji i działania domeny.

Zalety analizy SEO stron internetowych

Najważniejszy powód, dla którego analiza SEO jest zlecana specjalistom przez właścicieli witryn internetowych, to możliwość wykrycia błędów w ich budowie i działaniu, a następnie ich usunięcia i wprowadzenia odpowiednich poprawek. Wykaz sugestii jest zawarty w końcowym raporcie, który kończy audyt strony. Po wdrożeniu zaleceń warto przeprowadzić ostateczną weryfikację ich wykonania, aby mieć pewność, że zostały wprowadzone prawidłowo.

Analiza SEO pozwala na uniknięcie negatywnych skutków wynikającej z niewłaściwej konstrukcji witryny, niespełniania wymagań webowych i niedostosowania do standardów pozycjonowania. Profesjonalnie i szczegółowo przeprowadzana umożliwia dokładną weryfikację stanu, w jakim znajduje się strona internetowa. Dzięki niej można uzyskać maksymalne efekty działań, ponieważ raport z audytu w dużej mierze stanowi podstawę dla optymalizacji witryny pod kątem wymogów pozycjonowania.


Wdrożenie zaleceń z analizy obniża koszty związane z marketingiem w wyszukiwarkach, sprawiając, że jego rezultaty nie są ograniczane błędami w budowie i działaniu strony. Pozycjonowanie źle zaprojektowanej witryny wiąże się bowiem z wyrzucaniem pieniędzy w mniejszym lub większym stopniu w błoto. Nawet najlepiej zorganizowana kampania SEO nie odniesie optymalnych rezultatów, jeżeli promowana strona zawiera błędy w budowie i nie spełnia wymagań wyszukiwarek internetowych. Dlatego zdecydowanie warto zlecić jego wykonanie.

Źródło: https://www.grupa-tense.pl/audyt-seo/
https://www.grupa-tense.pl/blog/praca-w-seo-jak-wyglada-zawod-pozycjonera/