Centrum pozycjonowania
i e-marketingu – kompendium wiedzy dla każdego internetowego przedsiębiorcy

Pozycjonowanie stron – wszystko, o czym warto wiedzieć

Jeżeli zamierzasz wypromować swoją witrynę w internecie, pozycjonowanie stron WWW w Google powinno być jedną z podstawowych metod prowadzenia działań marketingowych. Jak się za nie zabrać? O czym pamiętać, decydując się na inwestycję w SEO? Na jakie pułapki zwracać uwagę i na czym się skupić? Przeczytaj artykuł, w którym opisane są fundamenty tej formy promocji online.

Czym jest i na czym polega pozycjonowanie stron internetowych w Google?

Przestrzeń wirtualna jest dla większości współczesnych konsumentów pierwszym miejscem, gdzie poszukują produktów i usług. Aby je znaleźć, większość użytkowników sieci korzysta z wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Łatwo dojść do wniosku, że witryny wyświetlające się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania są częściej odwiedzane niż konkurencja z dalszych pozycji. Właśnie po to, żeby zapewnić stronie WWW jak najlepszą widoczność, inwestuje się w pozycjonowanie.

Na czym ono polega? Ogólnie chodzi o to, żeby „przekonać” wyszukiwarki, że to właśnie Twoja witryna najlepiej odpowiada określonym zapytaniom (frazom, słowom kluczowym) i dlatego powinna być wyświetlana na wysokich pozycjach. I tu pojawia się kluczowe pytanie: jak to zrobić? Poniżej dowiesz się więcej o niezbędnych elementach, o które trzeba zadbać w ramach działań SEO.

Zacznij od optymalizacji

Nawet najlepiej prowadzona kampania pozycjonowania strony w Google nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeżeli witryna nie będzie dostosowana do wymagań wyszukiwarek. Odpowiednia struktura, uporządkowany układ informacji, krótki czas ładowania, wyeliminowanie zduplikowanych treści, kompresja obrazów – to tylko część czynności składających się na optymalizację witryny, która powinna poprzedzić pozycjonowanie.

Zbieraj linki

Od lat jedną z najskuteczniejszych technik SEO jest pozyskiwanie odnośników prowadzących do promowanej strony WWW. Im jest ich więcej i z im lepiej ocenianych witryn pochodzą, tym pokaźniejsze korzyści można odnieść z punktu widzenia pozycjonowania. Skąd i jak pozyskiwać odnośniki? Istnieje na to wiele sposobów jak np. tworzenie własnego zaplecza SEO, publikowanie artykułów sponsorowanych, umieszczanie wpisów w katalogach internetowych czy wykupywanie banerów reklamowych. Należy przy tym pamiętać, że nieostrożne pozyskiwanie odnośników z witryn niskiej jakości może przynieść więcej szkód niż pożytku.

Dostarczaj wartościowe treści

Sprawdzonym rozwiązaniem, które pozwala na zbudowanie autorytetu strony internetowej w Google, jest regularne publikowanie wartościowych, tematycznych treści. W zależności od specyfiki witryny mogą to być np. artykuły poradnikowe, recenzje, opinie, opisy produktów, analizy, ale też materiały wideo i audio oraz prezentacje multimedialne. Udostępnianie treści, które wzbudzają zainteresowanie użytkowników, bardzo pozytywnie przekładają się na pozycjonowanie stron w Google.

Kreuj spójny wizerunek

W ramach SEO prowadź spójne, wzajemnie uzupełniające się działania, które przyczyniają się do zwiększenia popularności Twojej witryny. Skupiaj się na tym, żeby inni o niej pisali i mówili, a przyjęta strategia była zbieżna ze specyfiką Twojego biznesu. Powodzenia!


Źródło: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/
https://www.grupa-tense.pl/blog/jak-pozycjonowac-blog-seo-dla-bloga-krok-po-kroku/